O rozwoju gospodarczym regionu
-
04.04.2023 14:16
- Aktualizacja: 08:55 05.04.2023
31 marca 2023 r. odbyło się spotkanie Forum Rozwoju Gospodarczego Metropolii Krakowskiej, którego motywem przewodnim był temat wsparcia przedsiębiorczości na gruncie lokalnym.
Uczestnicy spotkania mieli możliwość poznania zasad i korzyści wynikających z udziału w organizowanym przez Centrum Doradztwa Rolniczego konkursie „Sposób na Sukces”, którego celem jest promowanie dobrych praktyk w zakresie przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. W tym temacie głos zabrała przedstawicielka Małopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Karniowicach, P. Anna Tobiasz.
Ważnym elementem prezentacji było zwrócenie uwagi na możliwości bezpośredniego zaangażowania się gmin w realizację przedsięwzięć w szerokim partnerstwie lokalnym w kontekście budowania marki lokalnej (dobra praktyka marki lokalnej pn. Zagórzańskie Dziedziny).
Pani Dominika Skrzypińska z Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Krakowie zaprezentowała ramy programowe dotyczące finansowania szeroko pojętego rozwoju lokalnego z funduszy unijnych w perspektywie finansowej 2021-2027.
Podniesiona została kwestia możliwości organizowania mobilnych punktów informacyjnych w poszczególnych gminach na zasadzie dyżurów pracowników Głównego Punktu Informacyjnego w Krakowie. Warto z niej skorzystać!
W dalszej części spotkania zaprezentowane zostały najważniejsze wnioski z badania przedsiębiorców Metropolii Krakowskiej, jakie zostało zrealizowane na zlecenie SMK w ramach projektu Krakow Metropolitan Area for Business.
Szczególny nacisk położony został na zdiagnozowane potrzeby informacyjne lokalnych przedsiębiorców i możliwości realizacji działań informacyjnych w tym zakresie we współpracy ponadlokalnej.
Zagadnienie to stanowiło punkt wyjścia do pracy warsztatowej, której efektem były rekomendacje w zakresie wsparcia informacyjnego w zakresie źródeł finansowania rozwoju działalności gospodarczej oraz sieciowania.
- Spotkania powinny mieć charakter dedykowany (podmiotowo i tematycznie), organizacja tego typu wsparcia przy okazji innych eventów jest niecelowa ze względu na zbędne rozproszenie uwagi odbiorców docelowych, rekomendowana częstotliwość do nie częściej niż 2-4 razy w roku.
- Spotkania powinny angażować możliwie szerokie grono partnerów do współpracy międzysektorowej
- Działania informacyjne na temat oferty wsparcia powinny kłaść nacisk na korzyści, powinny być poprzedzone przygotowaniem narzędzi bazodanowych (aktualizowana na bieżąco baza przedsiębiorców lokalnych)
- Spotkania ponadlokalne mają dodatkowy walor integracyjny i potencjał dla rozwoju współpracy biznesowej.
- Spotkania dotyczące źródeł finansowania rozwoju działalności powinny zawierać komponent indywidualnego, kompleksowego doradztwa (od diagnozy potrzeb i potencjałów rozwojowych, wskazanie możliwych źródeł finansowania działań, po wsparcie w realizacji i rozliczeniu przedsięwzięć).
Wybrane dla Ciebie
Aktualności stowarzyszenia