Mobilność
Szacowana wartość wiązki projektów: 2,2 mld zł
Dziedzina MOBILNOŚĆ obejmuje zakres zagadnień związanych z rolą Stowarzyszenia Metropolia Krakowska jako podmiotu wspierającego współpracę i koordynację relacji pomiędzy kluczowymi podmiotami zaangażowanymi w tworzenie systemu zrównoważonej mobilności na terenie Metropolii Krakowskiej oraz wspierającego tworzenie infrastruktury mobilności o wysokiej dostępności i integrację różnych form transportu.
Obszar MOBILNOŚĆ obejmuje przede wszystkim podejmowanie działań na rzecz budowania atmosfery i narzędzi współpracy oraz zbierania odpowiedniej jakości danych transportowych, aby móc lepiej planować zmiany w transporcie i dostarczać efektywne usługi transportowe wszystkim mieszkańcom i gościom Metropolii Krakowskiej.
Ponadto obszar ten koncentruje się na zapewnieniu mieszkańcom Metropolii Krakowskiej najwyższej jakości, efektywnego i ekologicznego systemu transportu poprzez odpowiednie działania infrastrukturalne. Kluczowe będzie tu realizowanie inwestycji o znaczeniu ponadlokalnym, w tym obejmujących linie SKA, tramwajowe, parkingi P+R i B+R, podnoszenie jakości taboru komunikacji publicznej, a także inwestycje w elektromobilność. Zmiana modelu mobilności, realizowanego przez mieszkańców obszaru, wymaga w dużej mierze wzrostu znaczenia mobilności aktywnej tj. pieszej i rowerowej. Dlatego też prowadzone działania ukierunkowane są na poprawę dostępności bezpiecznej i spójnej infrastruktury pieszej i rowerowej. Istotnym aspektem celu jest także rozwijanie infrastruktury prowadzącej do węzłów przesiadkowych, aby jeszcze bardziej ułatwić mieszkańcom korzystanie z transportu zbiorowego. Obszar MOBILNOŚĆ obejmuje ponadto poprawę informacji dla pasażerów oraz działania pod kątem zachęcania pasażerów do zmiany nawyków transportowych na bardziej zrównoważone.
Plany działań
- 1. Plan Zrównoważonej Mobilności Metropolii Krakowskiej (SUMP)
- 2. Plan komunikacji z mieszkańcami w zakresie mobilności
- REKOMENDACJE DOTYCZĄCE PARKINGÓW PARK AND RIDE (P+R)
- KONCEPCJA INTEGRACJI SYSTEMÓW TRANSPORTOWYCH NA TERENIE KRAKOWSKIEGO OBSZARU FUNKCJONALNEGO
- ZAŁ.NR 1.KONCEPCJA INTEGRACJI SYSTEMU TRANSPORTOWEGO KROF – MAPA GŁÓWNA
- ZAŁ.NR 2.KONCEPCJA INTEGRACJI SYSTEMU TRANSPORTOWEGO KROF – SCHEMAT GŁÓWNY
- ZAŁ.NR 3.KONCEPCJA INTEGRACJI SYSTEMU TRANSPORTOWEGO KROF – MAPA CENTRUM KRAKOWA
- ZAŁ.NR 4.NATĘŻENIE RUCHU RANO
- ZAŁ.NR 5.NATĘŻENIE RUCHU POPOŁUDNIU
- ZAŁ.NR 6.POTOKI RUCHU RANO
- ZAŁ.NR 7.POTOKI RUCHU POPOŁUDNIU
- ZAŁ.NR 8.ANALIZA PRZEMIESZCZEŃ-RELACJA1
- ZAŁ.NR 9.ANALIZA PRZEMIESZCZEŃ-RELACJA2
- ZAŁ.NR 10.ANALIZA PRZEMIESZCZEŃ-RELACJA3
- ZAŁ.NR 11.ANALIZA CZASÓW PRZEMIESZCZEŃ-RELACJA1
- ZAŁ.NR 12.ANALIZA CZASÓW PRZEMIESZCZEŃ-RELACJA2
- ZAŁ.NR 13.ANALIZA CZASÓW PRZEMIESZCZEŃ-RELACJA3
- Koncepcja rozwoju systemu rowerowego na terenie Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego.pdf
- Załącznik 1 - opis węzłów.pdf
- Załącznik 2 - lokalizacja wezłów.pdf
- Załącznik 3-standardy wykonawcze infrastruktury rowerowej
- Rekomendacje przystanków
- Plan Zrównoważonej Mobilności Metropolii Krakowskiej i jej Obszaru Funkcjonalnego (SUMP).pdf
Działania i akualności
Informacje dotyczące naszych działań
-
-
Nowa organizacja ruchu przy SP1 w Niepołomicach. Co zmienią pilotażowe zmiany dla uczniów i rodziców
-
Jaki jest klimat rowerowy w Twojej miejscowości? Wyraź swoją opinię!
-
Europejski Tydzień Mobilności 2024
-
Współpraca na rzecz poprawy transportu w regionie
-
Europejski Tydzień Mobilności 2024
-
Ruszają Badania Klimatu Rowerowego 2024
-
Sprawdź przystanki, infrastrukturę rowerową i parkingi P+R, czyli otwarte dane w ZTP
Projekty
Informacje dotyczące naszych projektów
Dobre praktyki
Informacje dotyczące dobrych praktyk